Co mám doložit a co musím udělat?

Váš prohlížeč - MS Internet Explorer #version# - již nepatří mezi podporované prohlížeče. Doporučujeme přejít na některý jiný prohlížeč, podrobnosti najdete v prohlášení o přístupnosti.

Co mám doložit a co musím udělat?

Poté, co dostaneme od správy sociálního zabezpečení žádost o posouzení vašeho zdravotního stavu, požádáme (v případě potřeby) všeho ošetřujícího lékaře o vaše vyšetření a vyplnění tiskopisu Lékařský nález. K posouzení potřebujeme, abyste:

  • doložili lékařské zprávy,
  • vyplnili profesní dotazník,
  • navštívili (v případě potřeby) svého ošetřujícího lékaře.

Které lékařské zprávy mám doložit?

Ikona - lekar-zprava

Doložte nám všechny lékařské zprávy, které považujete za důležité.

Zajímají nás hlavně zprávy z vyšetření, které popisují rozsah a závažnost vašich zdravotních potíží a jejich dopad na vaši schopnost pracovat.

Může jít o zprávy od specializovaných lékařů, nálezy odborných ambulancí, ale i propouštěcí zprávy či různá funkční vyšetření, a to i starší. Můžete nám však doložit i jiné zprávy, například od klinického psychologa, fyzioterapeuta, ergoterapeuta atd.

Co je profesní dotazník?

Ikona - tiskopis

Profesní dotazník je dokument, ve kterém uvedete údaje o dosaženém vzdělání, pracovních zkušenostech, znalostech a předchozích výdělečných činnostech. Také v něm popíšete, jak sami vnímáte svůj zdravotní stav.

Najdete ho na webu ČSSZ: „Profesní dotazník“ nebo ho dostanete na správě sociálního zabezpečení, případně vám ho pošleme poštou.

Jak mám doložit lékařské zprávy a profesní dotazník?

Lékařské zprávy i vyplněný profesní dotazník můžete doložit osobně již k žádosti o status OZZ na správě sociálního zabezpečení ve formě originálů nebo kopií (nemusí být ověřené).

Elektronicky podáte lékařské zprávy a profesní dotazník ve formě elektronických originálů nebo skenů, a to:

  • datovou schránkou: 6hyxrbe,
  • e-mailem: posta.ipzs@cssz.cz, pokud máte uznávaný elektronický podpis.

Co se stane, když lékařské zprávy a profesní dotazník nedoložím při podání žádosti?

Písemně vás požádáme o jejich doložení. Potřebujeme, abyste nám zprávy i dotazník dodali do 15 kalendářních dnů od podání žádosti nebo od doručení výzvy. Ve výzvě popíšeme všechny možnosti doložení:

  • osobně na správě sociálního zabezpečení,
  • poštou na adresu uvedenou v dopise,
  • datovou schránkou: 6hyxrbe,
  • e-mailem: posta.ipzs@cssz.cz,
  • online prostřednictvím služby ePortálu ČSSZ: „Profesní dotazník“.

Abychom mohli vaši žádost vyřídit v co nejkratší době, nemůžeme zohledňovat lékařské zprávy, které dodáte po stanovené lhůtě. Lhůtu můžeme prodloužit pouze z vážných důvodů, pokud o to požádáte.

Kdo je můj ošetřující lékař?

Ikona - vysetreni

Vaším ošetřujícím lékařem může být váš praktický lékař nebo jiný ambulantní specialista (psychiatr, ortoped, kardiolog apod.), ke kterému nejčastěji chodíte. Jméno svého ošetřujícího lékaře uvedete v žádosti o status OZZ.

Kdy navštívím svého ošetřujícího lékaře?

Jakmile zažádáte o status OZZ, požádáme (v případě potřeby) vašeho ošetřujícího lékaře, aby vás do 8 kalendářních dnů vyšetřil a vyplnil formulář „Lékařský nález“. Přesný termín vyšetření si domluvíte se svým ošetřujícím lékařem.

Vyšetření není nutné, pokud máme k dispozici dostatek podkladů o vašem zdravotním stavu, např. z lékařských zpráv nebo z předchozího nedávného posouzení.

Co když nevyplním profesní dotazník nebo nenavštívím svého lékaře?

Pokud s námi nebudete spolupracovat, nemůžeme posoudit váš zdravotní stav a správa sociálního zabezpečení může řízení o statusu OZZ přerušit a následně zastavit.