Co mám doložit a co musím udělat?
Váš prohlížeč - MS Internet Explorer #version# - již nepatří mezi podporované prohlížeče. Doporučujeme přejít na některý jiný prohlížeč, podrobnosti najdete v prohlášení o přístupnosti.
Co mám doložit a co musím udělat?
Poté, co dostaneme od správy sociálního zabezpečení žádost o posouzení vašeho zdravotního stavu, požádáme (v případě potřeby) všeho ošetřujícího lékaře o vaše vyšetření a vyplnění tiskopisu Lékařský nález. K posouzení potřebujeme, abyste:
- doložili lékařské zprávy,
- vyplnili profesní dotazník,
- navštívili (v případě potřeby) svého ošetřujícího lékaře.
Které lékařské zprávy mám doložit?

Doložte nám všechny lékařské zprávy, které považujete za důležité.
Zajímají nás hlavně zprávy z vyšetření, které popisují rozsah a závažnost vašich zdravotních potíží a jejich dopad na vaši schopnost pracovat.
Může jít o zprávy od specializovaných lékařů, nálezy odborných ambulancí, ale i propouštěcí zprávy či různá funkční vyšetření, a to i starší. Můžete nám však doložit i jiné zprávy, například od klinického psychologa, fyzioterapeuta, ergoterapeuta atd.
Co je profesní dotazník?

Profesní dotazník je dokument, ve kterém uvedete údaje o dosaženém vzdělání, pracovních zkušenostech, znalostech a předchozích výdělečných činnostech. Také v něm popíšete, jak sami vnímáte svůj zdravotní stav.
Najdete ho na webu ČSSZ: „Profesní dotazník“ nebo ho dostanete na správě sociálního zabezpečení, případně vám ho pošleme poštou.
Jak mám doložit lékařské zprávy a profesní dotazník?
Lékařské zprávy i vyplněný profesní dotazník můžete doložit osobně již k žádosti o status OZZ na správě sociálního zabezpečení ve formě originálů nebo kopií (nemusí být ověřené).
Elektronicky podáte lékařské zprávy a profesní dotazník ve formě elektronických originálů nebo skenů, a to:
- datovou schránkou: 6hyxrbe,
- e-mailem: posta.ipzs@cssz.cz, pokud máte uznávaný elektronický podpis.
Co se stane, když lékařské zprávy a profesní dotazník nedoložím při podání žádosti?
Písemně vás požádáme o jejich doložení. Potřebujeme, abyste nám zprávy i dotazník dodali do 15 kalendářních dnů od podání žádosti nebo od doručení výzvy. Ve výzvě popíšeme všechny možnosti doložení:
- osobně na správě sociálního zabezpečení,
- poštou na adresu uvedenou v dopise,
- datovou schránkou: 6hyxrbe,
- e-mailem: posta.ipzs@cssz.cz,
- online prostřednictvím služby ePortálu ČSSZ: „Profesní dotazník“.
Abychom mohli vaši žádost vyřídit v co nejkratší době, nemůžeme zohledňovat lékařské zprávy, které dodáte po stanovené lhůtě. Lhůtu můžeme prodloužit pouze z vážných důvodů, pokud o to požádáte.
Kdo je můj ošetřující lékař?

Vaším ošetřujícím lékařem může být váš praktický lékař nebo jiný ambulantní specialista (psychiatr, ortoped, kardiolog apod.), ke kterému nejčastěji chodíte. Jméno svého ošetřujícího lékaře uvedete v žádosti o status OZZ.
Kdy navštívím svého ošetřujícího lékaře?
Jakmile zažádáte o status OZZ, požádáme (v případě potřeby) vašeho ošetřujícího lékaře, aby vás do 8 kalendářních dnů vyšetřil a vyplnil formulář „Lékařský nález“. Přesný termín vyšetření si domluvíte se svým ošetřujícím lékařem.
Vyšetření není nutné, pokud máme k dispozici dostatek podkladů o vašem zdravotním stavu, např. z lékařských zpráv nebo z předchozího nedávného posouzení.