S kým spolupracujeme?

Váš prohlížeč - MS Internet Explorer #version# - již nepatří mezi podporované prohlížeče. Doporučujeme přejít na některý jiný prohlížeč, podrobnosti najdete v prohlášení o přístupnosti.

S kým spolupracujeme?

Ikona - status-OZZ

Spolupracujeme především s vašimi ošetřujícími lékaři a dalšími poskytovateli zdravotních služeb a také s vámi, klienty. Poskytovatelé zdravotních služeb i vy, klienti, máte ze zákona povinnost nám poskytovat součinnost, abychom mohli váš zdravotní stav či pracovní schopnost posoudit.

Poskytovatelé zdravotních služeb jsou povinni:

  • vyšetřit váš zdravotní stav,
  • zpracovat lékařské podklady nezbytné pro posouzení vašeho zdravotního stavu, a to v námi určeném rozsahu a termínu,
  • sdělit nám informace z vaší zdravotnické dokumentace,
  • umožnit nám nahlédnout do vaší zdravotnické dokumentace,
  • zapůjčit nám vaši zdravotnickou dokumentaci na nezbytně nutnou dobu.

Tyto povinnosti by měli splnit zpravidla do 15 kalendářních dnů ode dne, kdy obdrží naši žádost. Pokud v podkladech, které zpracovali, něco chybí nebo jejich rozsah není v souladu s naší žádostí, mají povinnost nám tyto podklady doplnit do následujících 8 kalendářních dnů.

V oblasti nemocenského pojištění mají ošetřující lékaři povinnost nám v době vaší dočasné pracovní neschopnosti:

  • poskytnout vyjádření o vašem zdravotním stavu,
  • předložit lékařské zprávy, nálezy, posudky a zprávy o průběhu vaší nemoci.

Tyto povinnosti by měli splnit zpravidla do 8 kalendářních dnů od dne, kdy obdrží naši žádost.

Povinností vás, našich klientů, je:

  • předložit nám lékařské nálezy, které máte k dispozici,
  • podrobit se vyšetření vašeho zdravotního stavu u námi určeného poskytovatele zdravotních služeb,
  • podrobit se vyšetření vašeho zdravotního stavu posudkovým lékařem, jste-li k tomu vyzváni,
  • sdělit a doložit nám další informace nezbytné pro vypracování posudku, např. vyplnit „Profesní dotazník“.

Ke splnění konkrétní povinnosti vás písemně vyzveme a určíme lhůtu, dokdy je třeba uloženou povinnost splnit. Zpravidla to bývá do 15 dnů ode dne doručení naší žádosti. Pokud povinnosti nesplníte, upozorníme vás opakovanou výzvou na možné právní důsledky vaší nesoučinnosti, kterými může být přerušení a následné zastavení řízení nebo zastavení výplaty vaší dávky apod.

Základní podklady pro posouzení vašeho zdravotního stavu, které potřebujeme pro všechny účely, jsou nálezy ošetřujícího lékaře, odborné lékařské nálezy a výsledky funkčních vyšetření. Podle účelu posouzení pak vycházíme také z dalších podkladů, např. záznamu ze sociálního šetření (u žádosti o příspěvek na péči) nebo profesního dotazníku (u žádosti o invalidní důchod nebo prodloužení podpůrčí doby pro výplatu nemocenského).

Zcela výjimečně, například když najdeme nesrovnalosti v lékařských zprávách, které mají vliv na výsledek posouzení, vás pozveme a vyšetříme osobně.